Les CAV per un nou model de mobilitat

31 març 2008, Afegir comentaris
Categories: CAV

Representants de nou municipis del Vallès elaboren una proposta alternativa de mobilitat per al Vallès. La proposta ha sortit d’una jornada de treball de les Candidatures Alternatives del Vallès que van concòrrer coaligades a les últimes eleccions municipals obtenint 14 regidors i un Conseller Comarcal. La jornada, celebrada avui 29 de març a Ripollet, ha estat la cuminació d’uns mesos d’estudi i debat de l’actual model de mobilitat i infraestructres, dels plans dissenyats per als propers anys per part les administracions i de les alternatives presentades per diverses entitats del teixit social de la comarca.
A la jornada Maties Serracant, geògraf i membre de l’ADENC, ha desglossat l’actual model de transport i mobilitat existent al Vallès, així com els seus dèficits i perills. També ha realitzat una descripció del Pla d’Infraestructures de Transport de Catalunya i el Pla Director d’Infraestructures de la RMB que en els propers anys podrien transformar la fesomia del Vallès. Serracant també ha exposat una proposta global de mobilitat per a la comarca en termes de sostenibilitat, respecte per l’entorn natural, serveis de caràcter col.lectiu i eficàcia.
Les candidatures de cada localitat han presentat una radiografia de la xarxa de transport i mobilitat del seu municipi. Principalment s’ha plantejat la necessitat de diverses infraestructures, sobretot per al transport públic, però també han mostrat l’oposició i denúncia de diversos projectes com els túnels a Collserola, el Quart Cinturó, el Vial Cornisa o l’anomenada Via Interpolar. Els diferents ponents han coincidit en la reivindicació de la supressió dels peatges existents, implicats en els colapses viaris, i en la defensa del model de transport públic front al model de desenvolupament d’infraestructures que només afavoreix el transport privat. En aquest sentit, els portaveus de les candidatures de Sabadell, Cerdanyola, Ripollet, Rubí, Castellar, Barberà del Vallès i Badia han explicat cas a cas els dèficits de serveis de transport d’aquestes localitats i com els afectaran de manera negativa la construcció de les noves infraestructures vials projectades per l’administració.
La jornada també ha comptat amb una explicació de la proposta del TramVallès, una alternativa de tramvia que recorreria diferents poblacions del Vallès, actualment mal comunicades, i que relligaria les diferents línies de transport ferroviari de la comarca. És un exemple de les propostes de futur defensades per les CAV.
La darrera part de la jornada s’ha centrat en donar la forma final a la proposta alternativa anomenada “Per un nou model de mobilitat”, que es farà pública en els propers dies i que serà la base del treball de les candidatures i de les propostes dels seu conseller comarcal Jacint Padró en matèria de mobilitat. La intenció és aportar nova llum al debat que s’està produint sobre el tema a tots els nivells de l’administració i intentar que arribi al teixit social i a la població en general.

FacebookBlogger PostGoogle GmailHotmailTwitterMySpaceYahoo MailShare

Articles relacionats:

  1. Jornada de reflexió i debat entorn els residus.
  2. Les Candidatures Alternatives del Vallès treballaran per la municipalització dels serveis públics privatitzats
  3. Èxit de participació a la bicicletada pel Vallès 2012
  4. POUM: Quin model de ciutat volem? Debat 25/05 a les 18h al CRAC!
  5. les CAV apleguen 450 persones per defensar el dret a circular en bicicleta amb seguretat.

    Comentaris

Nom

Comentari