Precs d’ACR al Ple de gener 2010

  • L’ADES està aturat: demanem saber perquè de les 8 ponències d’experts que estaven previstes fer durant el 2009 per a l’elaboració de l’Acord pel Desenvolupament Econòmic i Social de Rubí, només s’han en fet 2, i perquè no s’estan convocant les pendents.
  • Biblioteques dels centres de secundaria obertes a la ciutadania: demanem que es faci més propaganda i difusió de la possibilitat que tenen els ciutadans d’utilitzar les biblioteques dels centres de secundària (IES Estatut i Duc de Montblanc, i de l’Escola Montserrat) a través del Pla Educatiu d’Entorn,ja que s’ha vist que això no s’està aprofitant prou.
  • Usos edifici de l’ Escardívol a l’eliminar l’antiga biblioteca: vist que s’ha decidit eliminar l’antiga biblioteca de l’edifici de l’Escardívol, demanem saber quins usos concrets tindrà l’espai que ocupava la biblioteca, i amb quins criteris s’ha decidit i com quedarà repartit tot l’edifici. I lamentar també que novament no s’hagi consultat gens a tots els partits de l’oposició per prendre aquestes decisions.
  • Placa pel Carrer Miquel Martí i Pol: relatiu a la manca de placa identificativa de la Plaça Martí i Pol ( plaça existent davant CAP Mútua de Terrassa). Volem fer una queixa relativa a la manca de placa identificativa de la plaça Martí i Pol. El dia 13/02/2010 els veïns d’aquesta plaça varen presentar una instància a l’ajuntament demanant varies coses, una d’aquestes era la placa identificativa. Un dies després varen rebre una notificació de l’Ajuntament on deia que la demanda havia estat rebuda i registrada en el sistema de gestió de queixes i suggeriments de l’Ajuntament. També deia que pròximament es posarien en contacte amb els veïns per a informar-los del tractament adoptat respecte a la demanda. Avui, 28 de gener de 2010 els veïns encara estan esperant alguna resposta de l’Ajuntament, és a dir, ni se’ls a resolt cap de les demandes que feien ni se’ls ha donat cap resposta. Encara vull afegir més dades a la nostre queixa. En la C.I de Serveis Urbans del mes d’abril de 2009 vaig fer una pregunta al respecte i vaig donar en persona al Sr. Velasco el nº de referència de l’expedient en qüestió per a que ho miressin i hem donessin resposta en la comissió de maig. En la comissió de maig vaig haver de tornar a preguntar sobre el tema ja que quan es donava per finalitzada la comissió ningú m’havia respòs la pregunta. El tema va passar a la comissió del mes de juny. En la comissió del mes de juny va assistir el Sr. Benages el qual  va explicar la complexitat que suposava la gestió per aconseguir les plaques identificatives. Durant un dels descansos del ple municipal del mes d’octubre una veïna de la plaça Martí i Pol li va demanar al Sr. Velasco sobre les seves demandes i sobre l’estat de la identificació de la plaça. La Sra. li va donar copia de la petició al Sr. Velasco. El Sr. Velasco durant la conversa amb la Sra. li va tornar a explicar la complexitat que suposava aconseguir les plaques identificatives i el seu elevat cost econòmic. La Sra. li va dir que feia 3 anys des de que van anar a viure que estaven sense placa i els problemes que això suposava. El Sr. Velasco li va dir que hi havia altres carrers de la ciutat que feia 20 anys que hi eren i encara no tenien plaques. Ho torno a dir, a dia d’avui aquest tema continua sense resoldre. Des de ACR ens queixem, ens queixem perquè alguna cosa no deu funcionar correctament a l’Ajuntament; com pot ser que quasi 1 any després de la petició dels veïns aquest tema no estigui resolt, com pot ser que 3 anys i pico després que els veïns anessin a viure als edificis de la plaça aquesta no tingui placa identificativa, com pot ser que aquesta plaça no aparegui en els mapes de carrers, ni en el google maps, ni en els gps amb els problemes que això ha comportat i comporta als veïns. Cartes que no arriben, notificacions oficials ( multes i altres) que no arriben amb els conseqüents recàrrecs econòmics que això els hi ha suposat, potencials problemes per localitzar aquest lloc pels equips d’emergència,…Com pot ser que la gestió per aconseguir unes plaques identificatives sigui tant complexa? Lamentem també les respostes donades des d’aquest ajuntament en comissions informatives i la resposta donada pel Sr. Velasco durant el descans del ple municipal del mes d’octubre. Personalment vaig haver de disculpar-me a la Sra. veïna per la resposta donada pel Sr. Velasco durant el descans del ple municipal del mes d’octubre. Demanem que es solucioni aquest tema abans del proper ple del mes de febrer si no ja els anunciem que presentarem una moció relativa aquest fets i a la ineficàcia de l’Ajuntament. Gràcies.
  • Pla Acompanyament a la Crisi pel 2010 i pla de l’OSE: demanem que se’ns expliquin els detalls pel 2010 del Pla d’Acompanyament a la Crisi, així com de la situació final del que es va realitzar durant el 2009. També volem saber quin són els plans concrets pel 2010 relatius a l’Oficina de Servei a l’Empresa.
  • Anunci del PSC amb imatge de la nova biblioteca: en el Diari de Rubí del 14 de gener d’enguany hi ha un anunci del PSC  a la plana 12 desitjant una bona entrada d’any, on hi apareix una imatge virtual de l’interior de la nova biblioteca. Volem que se’ns aclareixi si aquesta imatge que utilitza el Grup Municipal Socialista en un anunci de partit, és una imatge elaborada per a l’Ajuntament o per al PSC. I per tant demanem saber qui ha creat aquesta imatge i amb quins fons se l’ha retribuït, de l’Ajuntament o del PSC.
  • Reglament per regular usos Sala Plens i altres dependències: demanem que s’elabori un reglament que reguli quins usos té aquesta sala de Plens i les altres dependències municipals, vist que ens hem trobat que han canviat els criteris que hi havia fa un any. Abans per exemple  els grups municipals feien rodes de premsa a la Sala de Plens i ara ens han dit que només es pot usar per actes institucionals. Demanem que aquest reglament s’acompanyi dels processos necessaris que han de seguir els possibles usuaris per ser autoritzats a fer us d’aquests espais. Demanem que es procuri buscar la màxima participació i el màxim consens en l’elaboració d’aquest reglament.
  • Convidar grups Oposició a tots els actes institucionals: demanem que en visites a Rubí com les que va fer la Consellera Tura el passat desembre per inaugurar uns nous jutjats i en actes com la recepció d’entitats al Castell abans de les festes de Nadal, o la recent presentació de la Torre Espona com a futur edifici pel Centre de Dansa Catalana, o la presentació dels pressupostos del CIT – Catalonian Innovation Triangle, informeu i convideu a aquests esdeveniments als regidors dels grups de l’Oposició.
FacebookBlogger PostGoogle GmailHotmailTwitterMySpaceYahoo MailShare

Articles relacionats:

  1. Precs d’ACR al Ple de gener 2008
  2. Precs d’ACR al Ple de març 2010
  3. Precs d’ACR al Ple d’Octubre del 2010
  4. Precs d’ACR al Ple de Juliol 2010
  5. Precs d’ACR al Ple d’abril 2010

    Comentaris

Nom

Comentari